datu aizsardzība.
Uzdevumi darbam grupās!
- Grupās uz darba lapām fiksēt zināmo par abiem jēdzieniem!
- --- Kas ir intelektuālais īpašums?
- --- Vai drīkst bez atļaujas izmantot citas personas intelektuālo īpašumu?
- --- Ko saprot ar personas datu aizsardzību?
- --- Kādus datus paši bieži vien nepadomīgi publicējam Internetā (Draugiem,lv, facebook.com, u.tml.)?
- --- Kādus personas datus drīkst ievietot Internetā, kādus nedrīkst?
- --- Kuri personas dati ir sensitīvi? Ko nozīmē sensitīvi dati?
- --- Vai par citas personas datu izpaušanu draud atbildība?
- Grupās izpētīt stundas konspektā pievienotos materiālus un apsriest tos, meklējot un pierakstot atbildes uz iepriekš uzdotajiem jautājumiem (var veidot arī domu karti - ideju zirnekli)!
- Uz grupu darba lapām uzrakstīt grupas dalībnieku uzvārdus!
- Apspriest drupas darba rezultātus ar skolotāju!
- Nodot darba lapas skolotājam!
- LIEPU (I.Tumaščika) par tematu - skatīt prezentāciju;
- VISC materiāls (pdf; 10.kl.)) par intelektuālo īpašumu un autortiesībām - atvērt un lasīt;
- LU materiāls (pdf) - atvērt un lasīt;
- Eiropas parlamenta materiāls - vietne lasīšanai;
- Autortiesību likums (Likumi.lv) - materiāla vietne;
- Personas datu aizsardzības likums - materiāla vietne;
- Wikipedia par intelektuālo īpašumu - materiāla vietne;
- neliels problēmu apskats - adrese;
- datu Inspekcija par personas datu aizsardzību - te vietne apskatei un skatīt vēl arī šeit;
- Tieslietu Ministrija - materiāla vietne.
Video (padziļinātāks apskats interesentiem) par intelektuālo īpašumu:
Uzmanieties no šādām personām un viņu darbībām!
Lūk, kādus datus par aizsargājamiem uzskata aptaujātās personas (lasīt materiiālu)!
Uzdevumi praktiskajam darbam mājās:
- Iepazīties ar skolotāja norādītajiem materiāliem.
- Izveidot prezentāciju par intelektuālā īpašuma un personas datu aizsardzību, tajā iekļaujot sekojošas tēmas (Darbu ik pa laikam saglabāt!):
- jēdziens par intelektuālo īpašumu;
- autortiesības;
- licences, to nozīme;
- programmatūras veidi (komercprogrammatūra, bezmaksas, izplatāmprogrammatūra, testa programmatūra un atvērtā pirmkoda programmatūra);
- jēdziens par personas datu aizsardzību (ko drīkst publicēt, ko nedrīkst, utml.);
- datu drošība;
- hakeri un kibernoziegumi;
- uzbrukumi datoriem un datortīkliem Latvijā un pasaulē (pēdējo 2 nedēļu laikā).
3. Sagatavoto prezentāciju papildināt ar dažām piemērotām ilustrācijām.
4. Pēc darba pabeigšanas, prezentāciju parādīt skolotājam, pārrunājot, Tavuprāt, svarīgākos un arī nesaprotamākos jautājumus!
-----
0 komentāri:
Ierakstīt komentāru