'cookieChoices = {};'

7.kl. "Intelektuālais īpašums un personas datu aizsardzība."

svētdiena, 2009. gada 15. novembris
Stundas mērķis - apgūt jēdzienus intelektuālais īpašums un personas
datu aizsardzība.

Uzdevumi darbam grupās!
  • Grupās uz darba lapām fiksēt zināmo par abiem jēdzieniem!
  • --- Kas ir intelektuālais īpašums?
  • --- Vai drīkst bez atļaujas izmantot citas personas  intelektuālo īpašumu?
  • --- Ko saprot ar personas datu aizsardzību?
  • --- Kādus datus paši bieži vien nepadomīgi publicējam Internetā (Draugiem,lv, facebook.com, u.tml.)?
  • --- Kādus  personas datus drīkst ievietot Internetā, kādus nedrīkst?
  • --- Kuri personas dati ir sensitīvi? Ko nozīmē sensitīvi dati?
  • --- Vai par citas personas datu izpaušanu draud atbildība?
  • Grupās izpētīt stundas konspektā pievienotos materiālus un apsriest tos, meklējot un pierakstot atbildes uz iepriekš uzdotajiem jautājumiem (var veidot arī domu karti - ideju zirnekli)!
  • Uz grupu darba lapām uzrakstīt grupas dalībnieku uzvārdus!
  • Apspriest drupas darba rezultātus ar skolotāju!
  • Nodot darba lapas skolotājam!
Noderīgi materiāli Internetā:
Prezentācija par intelektuālo īpašumu (noteikti ieteicams apskatīt):



Video (padziļinātāks apskats interesentiem) par intelektuālo īpašumu:


Uzmanieties no šādām personām un viņu darbībām!


Lūk, kādus datus par aizsargājamiem uzskata aptaujātās personas (lasīt materiiālu)!



Uzdevumi praktiskajam darbam mājās:
  1. Iepazīties ar skolotāja norādītajiem materiāliem.
  2. Izveidot prezentāciju par intelektuālā īpašuma un personas datu aizsardzību, tajā iekļaujot sekojošas tēmas (Darbu ik pa laikam saglabāt!):
  • jēdziens par intelektuālo īpašumu;
  • autortiesības;
  • licences, to nozīme;
  • programmatūras veidi (komercprogrammatūra, bezmaksas, izplatāmprogrammatūra, testa programmatūra un atvērtā pirmkoda programmatūra);
  • jēdziens par personas datu aizsardzību (ko drīkst publicēt, ko nedrīkst, utml.);
  • datu drošība;
  • hakeri un kibernoziegumi;
  • uzbrukumi datoriem un datortīkliem Latvijā un pasaulē (pēdējo 2 nedēļu laikā).
3. Sagatavoto prezentāciju papildināt ar dažām piemērotām ilustrācijām.
4. Pēc darba pabeigšanas, prezentāciju parādīt skolotājam, pārrunājot, Tavuprāt, svarīgākos un arī nesaprotamākos jautājumus!

-----

0 komentāri:

Ierakstīt komentāru

Statistika